Vertrek naar Costa Rica - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Rudi Vanhauw - WaarBenJij.nu Vertrek naar Costa Rica - Reisverslag uit San Gerardo, Costa Rica van Rudi Vanhauw - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Costa Rica

Door: R&R

Blijf op de hoogte en volg Rudi

28 Maart 2017 | Costa Rica, San Gerardo

25/03/2017
Opgestaan om 4u15 en de chauffeur was stipt op tijd. Om 5u30 vertrek naar schiphol. om 12u15 vertrek met Air Canada naar Toronto. Het vliegtuig had 1u vertraging maar we zijn veilig en wel in Costa Rica, San Jose, aangekomen. In de luchthaven stond iemand ons op te wachten om ons naar het hotel te brengen. Daar hebben we nog iets gegeten en zijn we om 1 u plaatselijke tijd ( 8 u voor Belgie) stikop in ons bed gekropen en licht uit.

26/03/2017
Om 5u30 opgestaan (nachtje van 4u30 slapen) om naar de vulkaan Poas te gaan. Daar aangekomen hadden we pech, geen krater gezien, te bewolkt maar de lagune was wel mooi om te zien. Rond 15u terug in het hotel waar iemand van het reisbureau ons stond op te wachten om meer uitleg te geven en raad voor onze reis door Costa Rica. Daarna San Jose verkend met verschillende stops om te eten en te drinken. Om 20 u doodmoe ons bed ingekropen.

27/03/2017
Om 7u30 opgestaan, ontbijt genomen en om 9u werd onze wagen gebracht, Suzuki Vitaro 4WD. De bagage kon volledig in de koffer, joepie. Rond 10u vertrek rondreis Costa Rica. Een uur later eerste tegenslag, GPS viel uit, batterij leeg en laadde niet op. Gebeld naar verhuurkantoor en 20 minuten later stond er al iemand met een andere wagen klaar. Dan naar volcan Irazu gereden, doch door te veel tijdverlies moeten onderbreken (tweede tegenslag). Daarom te laat in de lodge aangekomen waardoor we de iquetzaltoer morgenvroeg dienen te doen (derde tegenslag) waardoor we morgenvroeg reeds om 5u moeten opstaan. De lodge is wondermooi. Even voor valavond de wandeling naar de waterval aangevat. Pech want de duisternis valt hier zeer vlug en door het woud geen maan te zien. Gelukkig een goed pillicht heeft ons de weg getoond. Veilig en wel terug geraakt.

Tot?

R&R

• 28 Maart 2017 - 23:59

Erna:

Zo te zien een zeer afwisselende reis met de nodige obstakels. Genieten jullie vooral en alles op het gemakske en dat komt dik in de sacoche. X

• 29 Maart 2017 - 07:05

Herwig:

Amaai, nogal druk daar precies. Hopelijk niet te veel last van jet lag. Alvast veel plezier en genieten jullie er maar goed van. PS: Hebben ze daar goed bier? Duvel?

• 29 Maart 2017 - 14:00

Elly:

Nog maar net vertrokken en wat een avonturen al ;o). Hopelijk verloopt de rest van de trip vlot. Veel plezier en genieten maar... Groetjes van ons drietjes xxx